4
Orang Jurukomen Hot Membebel

Tutorial Computer : Cara Nak Install Bluestack (App Player)


Penggunaan android adalah paling popular sekarang ni. Ini kerana android mempunyai fungsi yang tiada didalam komputer mahupun handphone biasa. Wechat, Instagram, Line, Whatsapp, KakoTalk dan sebagainya merupakan salah satu daripada aplikasi android. 

Saya pun guna android jugak. Tapi saya pengguna handphone nokia C3-00. Aik? Handphone cap ayam macam tu pun boleh pakai android juga ke? Nonsense. Sebenarnya saya guna android dalam laptop je.  Betul. Sikit pun saya tak tipu. Hahaha.. Sekarang saya dah ada account wechat dan instagram. Terima kasih kepada bluestack. Lepas ni tak payah lah beli smartphone, tablet, touchscreen mobile, bla..bla..bla.. Pakai benda ni pun dah cukup.

Untuk entri kali ni saya nak buat tutorial cara nak install bluestack. Bluestack ataupun app player ni macam android jugak. Benda ni install dalam laptop jer. Lepas ni kalau nak guna wechat, instagram, game atau macam-macam lagi boleh terus search dalam app player tu dan terus install.

Cara nak buat? Firstly, pergi ke site ni dulu --> http://www.bluestacks.com/
Bila keluar yang macam kat gambar bawah ni, anda klik jer di bahagian download yang telah dibulatkan merah. Kemudian tunggu sampai siap download.

Cara nak install, anda ikut jer arahan yang diberi atau anda boleh tengok dalam youtube yang saya dah bagi kat bawah ni. Selamat mencuba!






Kalau Suka Blog Ni Tekan Like OK (^_^)

4 comments:

Sila tinggalkan comment anda disini. Satu pun jadilah.. Terima kasih.. ^_^

Daisypath Anniversary tickers
Best View In Google Chrome And Mozilla Firefox. Simple Template edit by Zatieylicious.