0
Orang Jurukomen Hot Membebel

Tutorial Facebook : Deactive Facebook Account


assalamualaikum semua..korang sihat tak..?zaa harap korang semua sihat-sihat saja. maklumlah cuaca sekarang sudah tidak menentu.kali ini zaa nak buat satu tutorial facebook tentang bagaimana cara untuk meng"deactive"kan facebook.tutorial ini adalah sangat mujarab bagi korang yang bergelar student and bakal menghadapi peperiksaan awam tidak lama lagi..insaf-insaf la korang..berhentilah mengadap buku..jangan asyik duduk mengadap lappy jer..(teraso weh..)maybe dengan cara ini korang akan lebih fokus dalam pelajaran anda..hehe..ok..zaa ajar korang step by step ok..

1. mula-mula korang click kat account setting.account setting tu ada kat atas link sign out..nak lebih jelas lagi korang tengok contoh kat bawah ni.klik gambar untuk melihat dengan lebih jelas.yang bulat warna merah kat dalam gambar tu la account setting kalau korang nak tahu.


2. lepas click account setting,korang lihat list kat sebelah kiri tu.korang click jer security macam yang zaa tunjukkan kat gambar di bawah ni.


3. sudah klik?ok..sekarang ia keluar macam kat gambar bawah ini kan.peduli jer yang kat bahagian atas tu..tak ada kena mengena pun dengan tema tutorial ini..hehe..korang klik yang zaa bulatkan tu kat bawah sekali.


4.next, lepas jer klik yang bawah tadi ia akan keluar macam ni betul tak..?


5. korang baca dulu reason-reason list deactive facebook selepas tu korang klik jer yang mana-mana korang rasa berkenan.contohnya zaa klik macam yang zaa underlined kat gambar bawah ini.sesudah sahaja tick,korang terus klik yang zaa bulat kan tu iaitu butang confirm.


6. sesudah klik, pastikan ia akan keluar macam dalam gambar kat bawah ni.

7. korang taip jer password korang lepas tu korang klik jer deactive now.


8. sudah klik deactive now?ok..kalau sudah klik ia akan keluar macam gambar kat bawah ini kan.ia dikenali sebagai captcha.korang isi jer captcha code yang telah diberikan itu kemudian klik butang submit.contohnya macam kat bawah ini.


9. step yang terakhir selesai sudah..huhu..pastikan last sekali ia akan keluar macam dalam gambar kat bawah ini.


korang boleh log in facebook korang bila-bila masa sahaja.tetapi,bila anda telah meng"deactive"kan facebook tu,anda tidak dapat menerima apa-apa notification lagi.zaa harap korang faham tutorial zaa ni.kalau korang nak tanya apa-apa,korang komen jer kat bawah ini.


SELAMAT MENCUBA!






Kalau Suka Blog Ni Tekan Like OK (^_^)

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan comment anda disini. Satu pun jadilah.. Terima kasih.. ^_^

Daisypath Anniversary tickers
Best View In Google Chrome And Mozilla Firefox. Simple Template edit by Zatieylicious.